zaterdag 10 januari 2009

SCX auto 's

Voordat ik ooit in Putten bij Klaas was geweest kwam ik alleen maar bij de firma Huider in Heerhugowaard. Daar heb ik twee rally auto 's van SCX gekocht. Voornamelijk omdat mijn jongste zoon gek was van rally.

Dit is de Citroen C4 WRC


en dit de Subaru Impreza WRC.


Ik moet zeggen dat het wel apart is om met vier wiel aangedreven slotauto 's te rijden. De magneet in de SCX auto 's vind ik persoonlijk te sterk want uitbreken doen ze niet. Het is net alsof ze op rails rijden. Maar omdat deze auto 's vaak door de kinderen worden gebruikt is dit niet zo 'n probleem. Scheelt een hoop schade. Qua detailering zien ze er allebei goed uit. Alleen de wielen en banden hadden voordat er mee gereden kon worden nogal wat aandacht nodig. Op de wielen zaten veel bramen van de mallen en ook de banden moesten nogal wat bijgewerkt worden voordat er goed mee gereden kon worden.

Hier nog een foto van beide op de baan.

1 opmerking:

  1. SCX rijd erg leuk op de thuisbaan.
    Dit komt vooral door de geringe snelheid. Het nadeel van de enorme magneetkracht kan je verminderen door de magneet een paar seconden te verwarmen met een soldeerbout. niet te lang want dan doen ze niets meer.
    Zelf vind ik ze ook erg goed rijden zonder magneet maar voor kinderen is de magneet nog vaak een noodzakelijk iets.
    regelbare voeding wil ook nog wel eens handig zijn met kinderen.
    Succes.

    BeantwoordenVerwijderen