zaterdag 24 januari 2009

Putten

Na nogal wat gespit op internet kom je al gauw terecht bij de "SLOTRACESHOP" aan de Lage Engweg in Putten. Daar ik zelf van origine uit Ermelo kom was de weg daar naar toe al gauw gevonden. Tijdens een vakantie zijn we er met de fiets eens langs gereden. En ik moet eerlijk zeggen, dit is het WALHALLA van de Slotracer. Je weet niet waar je moet kijken met al die auto's die daar staan.
Ik wist wel waar ik moest kijken want ik van te voren op de webpagina van de SLOTRACESHOP wat rong geneusd. Ik heb toen mijn eerste Slotit auto gekocht en wel de volgende:


Wat een pracht auto is dit. Ik heb altijd al een voorliefde gehad voor groep C auto 's en dit was dus mijn eerste. Deze kwam met een extra chassis omdat de geleider strak in het chassis kon lopen. Dat was bij mij ook het geval dus thuis gekomen heb ik het chassis maar vervangen.
Daarna moest er natuurlijk gereden worden. Het eerste wat ik moest doen was de baanspanning verlagen naar zo 'n 11,5 Volt, dit omdat er anders wel erg veel wilspin optrad. Maar toen was het toch echt een pracht om mee te rijden. Ongelofelijk soepel reed deze auto en stil dat ie was, vergeleken met de Scalextric en vooral de SCX auto 's.
En niet te vergeten ook nog behoorlijk snel. Al met al een aankoop waar ik geen moment spijt van heb gehad.

Ik heb deze auto ook nog een keer als voorbeeld gebruikt om een auto te makken in de Groep C MOD van het racespel "Nascar Racing 2003 season" Ik heb deze auto geupload naar de site van Blackhole Motorsports. Wie hem wil bekijken, dit is de link: http://www.bhmotorsports.com/previewfile/16573

2 opmerkingen:

  1. Het is idd een zeer fraaie slotcar en ik heb ook die voorliefde voor Group C Le Mans auto's. Ik herken wel wat je beschrijft, de eerste keer met een Slot It slotcar over de baan na jaren ervaring met - ook niet verkeerde - Scalextric slotcars. In mijn geval was het de Porsche 956C Rothmans #3 en ik kan dat moment nog goed herinneren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je komt er vanzelf achter dat op een Scalextric baan auto's van andere merken vaak veel beter rijden, cq in het slot blijven. Je kan er meer mee uithalen, voor het flink aanzetten in de bochten. Vooral als je zonder magneet rijdt.

    Let bij deze auto echter op dat je je grip goed krijgt (lampolie of fietspoetsolie: zie onderstaande url naar het artikel hierover) want op de smalle Scalextric baan met daarbij de hobbel in de slipstroken (rood/witte curb) ligt al gauw de spoiler eraf.

    Standaard zitten volgens mij op de slot.it auto's banden van het type P2. De P3's doen het een stuk beter op Scalextric en de nieuwe P6 zijn helemaal fantastisch.

    Ik blijf overigens toch een Scalextric fan want de auto's zijn erg mooi. Voor het echte racewerk kom je echter al gauw op slot.it en Ninco.

    http://twenttrack.blogspot.com/2008/05/voor-steffer-en-de-rest.html

    BeantwoordenVerwijderen