maandag 4 januari 2010


Door de tegenvallende resultaten van de Slotit Hydro aluminium Porsche 962 ben ik er toe overgegaan om een sidewinder conversion kit te kopen. Ik moet zeggen dat het ombouwen een eitje is. De pinion met een poelietrekker van de motor verwijderd, een nieuwe bij de conversie kit geleverde pinion er op "geslagen". (Ja dat kan echt als je het maar met beleid doet en de motor-as goed ondersteund kan er weinig fout gaan)
Motor in het subframe geplaatst, subframe in chassis gemonteerd, achteras met nieuw kroonwiel plaatsen en klaar is Kees.
Omdat ik nog steeds wel met magneet rijd heb ik de magneet in de voorste positie gemonteerd omdat een groot deel van het gewicht van de motor nu dichter bij de achteras ligt.
Ik heb al een paar proef rondjes gereden en het ziet er veelbelovend uit.





4 opmerkingen:

  1. Ik zat je bedrading te bekijken en het was net of je ze verkeerd om in het schoentje had zitten. Ik leg namelijk vanaf de motor gezien de kabels andersom naar voren, duw ze in het geultje van het chassis en dan onder de vooras door.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kunt ook proberen of er een sidewinder offset bracket in je Porsche past. daardoor zal je zwaartepunt nog een milimeter naar onderen gaan.

    BeantwoordenVerwijderen