dinsdag 19 januari 2010

MRRC regelaar deel 3

Nu komt eigenlijk het belangrijkste deel van de review van de MRRC regelaar; Het rijden.

Ik heb altijd met de originele regelaars van scalextric gereden maar door allerlei verhalen op andere Blog's ben ik toch eens gaan kijken naar een andere regelaar. Ik kwam daarbij vooral Parma en Slotit regelaars tegen. De Slotit vond ik persoonlijk nogal duur en al die instel mogelijkheden lijken mij niks op een thuisbaan, dus die viel af. De Parma Economy regelaar vond ik er nogal klein uitzien, dus dat was een nadenkertje totdat ik bij SRHW.com de MRRC regelaar zag staan. De prijs 32,50 vond ik redelijk en de regelaar zelf zag er robuust uit.
Dus de kogel was door de kerk en er werd een MRRC regelaar 45 Ohm besteld.

De levering was erg snel, 1 werkdag en het is zeker een robuuste regelaar welke geleverd werd met een 1 vinger trekker maar waarbij ook een tweevinger trekker geleverd werd. Ik persoonlijk vindt de tweevinger trekker erg plezierig. De krachten worden over twee in plaats van één vinger verdeeld wat scheelt in de vermoeidheid als je lange races rijdt.

Een vergelijk maken tussen de standaard regelaar van Scalextric en deze MRRC regelaar kan eigenlijk niet.
Als je eenmaal met de MRRC gereden hebt dan wil je nooit meer terug. De standaard Scalextric regelaar is eigenlijk net een Aan/uit schakelaar, om een beetje snelheid te krijgen moet je eigenlijk meteen volgas gaan en om te remmen moet je trekker nagenoeg helemaal loslaten. Doe je dit bij de MRRC regelaar dan wordt of je wagen gelanceerd of hij staat heel snel stil.
Het grote voordeel van de MRRC regelaar zit hem in het midden gebied, je kunt de snelheid van je auto fantastisch regelen. Een klein beetje gas bij geeft direct resultaat, een klein beetje minder gas en er vindt direct remwerking plaats. Ik denk dat met deze regelaar de rondetijden wel weer zullen zakken zeker de auto's die wat moeilijker rijden zijn met deze regelaar beter in het gareel te houden.

Conclusie:

voor mij een prima regelaar die het rijden een stuk plezieriger maakt, zo erg zelfs dat ik de tweede al in huis heb.

1 opmerking:

  1. Leuke interessante serie artikelen. Ik denk dat je een hele goede keuze hebt gemaakt, maar toch wil ik graag even reageren. Deze MRRC regelaar is qua behuizing hetzelfde als de Parma regelaar, volgens mij. Het is een inmiddels klassiek ontwerp. 45 Ohm is een hele goede keuze voor een thuisbaan. Ik ben jarenlang geracet met Parma 45 Ohm regelaars. De controller van Slot.it, die ik nu gebruik, is echt de moeite waard, ook voor thuisgebruik. Maar ik begrijp dat je de keuze snel gemaakt kan zijn als je zo'n goede regelaar voor 32,50 kunt krijgen, terwijl die van slot.it toch gauw drie keer zo duur is. En of iemand dat eruit haalt, is natuurlijk niet meetbaar...

    BeantwoordenVerwijderen