maandag 12 juli 2010

Eindelijk weer wat te melden

Vanwege de uitzonderlijke temperaturen op Opzoldering viel er de laatste tijd weinig te melden. Dit betekend niet dat ik heb stil gezeten. Mijn zelf in elkaar geflanste testbankje was zwaar onvoldoende dus daar moest wat op gevonden worden.

Ik had nog één recht Fleischmann baanstuk liggen en dat heb ik nu in een MDF bak gebouwd. twee aansluitbusjes voor de spanning ingebouwd en dat ziet er al heel wat beter uit al zeg ik het zelf.


 Er moest natuurlijk ook nog een voeding komen. Ik heb ooit eens een zogenaamd defecte PC voeding gekregen (was volgens de IT insider niet meer te repareren, na het vervangen van de ventilator welke zo vast als een huis stond was de voeding weer ootjepietje)


Ik was op de volgende site http://www.slottrack.com/index.php?showtopic=3352 een artikel tegen gekomen over het verbouwen van een PC voeding en dat heb ik dus maar eens geprobeerd. Werkt feiloos


De +12 Volt kan 8 Ampére leveren en de + 5 Volt 20 Ampére.
De -5 en -12 Volt kunne beide een halve ampére leveren.


Hier nog een plaatje van de binnenzijde. Nog een kleine opmerking, in het artikel wordt de ventilator op 7 Volt geschakeld zodat hij minder herrie maakt. Ik heb dat niet gedaan vanwege de koeling van de drie grote vermogensweerstanden.

2 opmerkingen:

  1. hey das leuk, ik heb jaren in Den helder gewoond.
    Maar woon nu in het midden van het land.
    Maar even serieus....de 12 volt voeding, gebruik je de gele en de zwarte aansluiting om met 12 volt te racen????
    Ik hoor het graag van je
    Groet René

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend om te zien dat mijn topic ook daadwerkelijk gebruikt geword.
    Jammer dat met de "opkuis" van slottrack vele foto's en tekst verdwenen zijn.

    Ikzelf heb hier ook nog steeds 2 pc voedingen in gebruik voor de voeding van de baan, en eentje op de werkbank als voeding voor allerhande doeleinden (waaronder een autoradio ;-))

    Greetz Gordini

    BeantwoordenVerwijderen