maandag 27 juli 2009

De Jaguar op baan 1


De jaguar XJR9 heeft ook zijn eerste 200 ronden op baan 1 erop zitten. Het ging in een totaaltijd van 21 Min en 25,589 Sec. (Snelste ronde in 5,448 Sec.)Ook bij deze auto ging het allemaal niet zo lekker als bij de Mercedes.
Het lijkt erop alsof de Mercedes veel meer in balans is waardoor je makkelijker op de limiet kan rijden en ook kan blijven rijden.
Zowel de Jaguar als de Porsche rijden redelijk maar toch wel erg duidelijk minder dan de "MERC".
De Auto's zijn volkomen origineel uit de doos op uitzondering van de achterbanden, die vervangen zijn door de meegeleverde Siliconen banden.
Voor de 2e ronde op baan 2 toch maar eens gaan sleutelen aan de Jaguar en de Mercedes.

donderdag 23 juli 2009

Het baanrecord is eraan

Het baanrecord ligt aan diggelen.
In navolging van blogger Dutch Mountains ben ik begonnen met het rijden van de
"Opzoldering 400". Het is een race over 200 ronden en het resultaat van Baan 1 en Baan 2 worden bij elkaar opgeteld.

Eergisteren was de Hydro Aluminium Porsche van Slotit al aan de beurt geweest.


Deze deed het niet zo best. De totaal tijd over de 200 ronden was 22 min 43,040 sec met een snelste ronde van 5,498 sec.

Vandaag was de beurt aan de AEG Sauber Mercedes C9 van Slotit en deze ging als een speer.


In de training (10 ronden) ging het baan record aan flinters. Het is nu 4,807 sec. De totaaltijd van de mercedes was 18 min 47,852 sec met een snelste ronde tijdens de race van 4,847 sec.

Beide wagens reden op de meegeleverde Siliconenbandjes en die zijn wel erg goed op een Scalextric Sport baan. De baan was wel stofvrij gemaakt want anders dan schuiven die siliconenbandjes nog erger als de origineel gemonteerde banden,

vrijdag 10 juli 2009

De start lichten werken

In de afgelopen dagen (het was niet zo gek warm hier in het Noordwesten) ben ik druk bezig geweest met het spuiten van de onderdelen voor de start lichten. Toen dat klaar was kon ik vandaag gaan beginnen met solderen.


Hier nog een detail opname van de wirwar van draden en weerstanden.


Uiteindelijk moest alles nog gelijmd worden. Omdat het afdek plaatje niet helemaal meewerkte moest ik met twee componenten lijm en lijmtangen aan de gang.


Maar het resultaat werkt prima en dit alles heeft me nog geen 5 Euro gekost omdat het voornamelijk is gebouwd uit afval materiaal.

Ledjes; 4 gekocht 2€ en de rest komt uit oude apparatuur.
Weerstandjes; allemaal gekocht, kosten 1,50€
Plug; gekocht 1,40€

Lol die ik eraan gehad heb om dit te doen; Onbetaalbaar

Het resultaat

zaterdag 4 juli 2009

De Foto's

Hier dan de in het voorgaande berichtje beloofde foto's
Dit is het stuk oude aluminium dwars lat van een campingbed



Aan de boven kant heb ik de uitsparing gemaakt waar het 2,5 inch afdek plaatje op moet komen.
Aan de onderzijde zitten de twee gaten voor de lichtbrug


Dit is het afdekplaatje, hier nog met zes gaten erin voor de startlichten. Dit zijn er uiteindelijk tien geworden omdat ik dat een mooier gezicht vond.


Het geheel komt er dan als volgt uit te zien. (Dit is nog zonder de poten natuurlijk)