zondag 15 februari 2009

Kapotte auto

Vandaag weer eens een race gereden met het zoontje van een kennis. Voor een jochie van een jaar of acht kan hij al aardig racen. Normaal laat ik hem met mijn SCX auto's rijden maar vandaag mocht hij met de JGTC Honda van scalextric en reed ik met de Toyota Supra. Hij had een snelste tijd van 9,326 tegenover mijn snelste tijd van 8,492. Het probleem bij een kind van die leeftijd is dat hij zijn eigen race rijd zolang je niet bij hem in de buurt komt maar zodra je binnen een meter van hem komt dan vergeet hij af te remmen en dan ligt hij naast de baan.
Aan het eind vond de Supra het nodig om spontaan de geest te geven. Mijn vermoeden was juist, kabeltje afgebroken boven op de geleideschoen.
Dus vanmiddag de soldeerbout maar weer ter hand genomen en de bedrading maar vervangen op dezelfde manier als bij de Honda (zie artikel van 22 januari)
Hierna even een test uitgevoerd en snelste tijd ging meteen naar 7,245 door de wat hogere temperatuur op zolder was deze tijd waarschijnlijk zoveel sneller als vanmorgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten