vrijdag 19 maart 2010

De eerste tijden zijn er

De eerste ronden zijn weer gereden op de verlengde Opzoldering en de tijden vallen me niet tegen,









Met de Hydro Porsche heb ik wel gereden maar dat is tot nu toe de enige magneetloze auto en dat is dan ook goed te merken in de tijd; 6.985

Ik ben wel van plan om de Ninco naar SCX aanpassingstukken  te gaan schuren zodat ze wat gladder worden, want als je over deze twee baanstukken heen rijd lijkt het wel of er een rem in de auto's zit, de auto's vertragen er veel als ze daar overheen rijden.

2 opmerkingen:

  1. Ik begrijp niet dat ze vertragen. Door de groffere structuur van de baan moeten ze juist meer grip hebben en daardoor harder gaan.... Ligt het niet niet aan de stroom voorziening? Zijn de geleiders wel schoon? Zijn de aansluitingen niet vuil of gecorrodeerd? Trek anders extra draden vanuit de base naar de Ninco delen....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de spanning over de gehele baan nagemeten en die is overal hetzelfde. Volgens mij is het zo dat meer grip niet direct meer snelheid betekend. Meer grip in een bocht betekend wel meer snelheid door de bocht maar meer grip op het rechte stuk betekend wel meer versnelling maar niet direct een hogere eindsnelheid. En het verschil in grip tussen Ninco- en Scalextric baandelen is echt aanzienlijk.

    BeantwoordenVerwijderen