donderdag 23 juli 2009

Het baanrecord is eraan

Het baanrecord ligt aan diggelen.
In navolging van blogger Dutch Mountains ben ik begonnen met het rijden van de
"Opzoldering 400". Het is een race over 200 ronden en het resultaat van Baan 1 en Baan 2 worden bij elkaar opgeteld.

Eergisteren was de Hydro Aluminium Porsche van Slotit al aan de beurt geweest.


Deze deed het niet zo best. De totaal tijd over de 200 ronden was 22 min 43,040 sec met een snelste ronde van 5,498 sec.

Vandaag was de beurt aan de AEG Sauber Mercedes C9 van Slotit en deze ging als een speer.


In de training (10 ronden) ging het baan record aan flinters. Het is nu 4,807 sec. De totaaltijd van de mercedes was 18 min 47,852 sec met een snelste ronde tijdens de race van 4,847 sec.

Beide wagens reden op de meegeleverde Siliconenbandjes en die zijn wel erg goed op een Scalextric Sport baan. De baan was wel stofvrij gemaakt want anders dan schuiven die siliconenbandjes nog erger als de origineel gemonteerde banden,

3 opmerkingen:

  1. Probeer de P6 banden eens op Scalextric Sport: deze compound is nog beter dan de S1 banden. Met wat fietspoetsolie (zie deze link: http://twenttrack.blogspot.com/2008/05/voor-steffer-en-de-rest.html ) gaat je baanrecord er beslist nog een keer aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je ook van die races organiseerd!
    Ik ben benieuwd welke auto uiteindelijk wint!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben het met HenkG eens, zeker omdat je circuit van Scalextric Sport asfalt is gemaakt. P6 Slot It is geweldig voor de grip en je legt ook een laagje rubber (lees grip) op de baan. Met siliconen rijd je dat allemaal weer weg en wordt de baan voor ander rubber te glad.

    BeantwoordenVerwijderen